RVKO kiest voor minicompetitie bij aanbesteding Hardware

Yellow Way heeft voor de Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs (RVKO) een Europese aanbesteding van hardware begeleid. De Europese aanbesteding bestond uit twee percelen; (1) Desktops & laptops en (2) Ipad’s. Hieruit vloeide een langdurige raamovereenkomst voort tegen goede voorwaarden.

Perceel 1: Desktops & Laptops
Om leveranciers te stimuleren goede voorwaarden aan te bieden werd perceel één vormgegeven met een minicompetitie. Dit houdt in dat dit perceel aan drie leveranciers gegund werd: Central Point, Buytitdirect en Odin Onderwijs. In onderlinge concurrentie dienen deze leveranciers de komende jaren offertes in voor desktops en laptops. Op vooraf vastgestelde criteria beoordeelt de RVKO vervolgens welke leverancier de beste aanbieding heeft gedaan. Hierdoor is de RVKO gegarandeerd van goede voorwaarden gedurende de gehele raamovereenkomst.

Perceel 2: Ipad’s
Voor het tweede perceel was RVKO specifiek opzoek naar Apple Ipads met een Device Enrollment Program (DEP). Via DEP kan de IT-afdeling van de RVKO efficiënt grote aantallen tablets configureren, bijvoorbeeld door specifieke apps te installeren of bepaalde restricties in te stellen. Dit perceel werd gewonnen door Central Point.

“Bregt heeft op een correcte en vriendelijke wijze – op basis van een totaaloverzicht over zowel aanbestedingskennis als kennis van de markt – het project steeds goed begeleid. We zijn dan ook zeer tevreden over hem als persoon en als expert.”
Michel van de Luitgaarden, Senior Inkoper, RVKO

Over de RVKO
De RVKO is één van de grootste besturen voor primair onderwijs in Nederland. Onder de RVKO vallen 20 peuterspeelzalen en 66 basisscholen in Rotterdam, Barendrecht, Ridderkerk, Rhoon, Hoogvliet, Rozenburg, Hoek van Holland, Spijkenisse, Bleiswijk, Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel. Naast klassikaal onderwijs kent de RVKO drie scholen voor speciaal basisonderwijs, vier Montessorischolen, drie Jenaplanscholen en negen Daltonscholen.

Meer informatie?
Heeft u vragen over het inzetten van een minicompetitie bij een Europese aanbesteding of wilt u meer weten over de mogelijkheden bij een aanbesteding van Hardware? Neem dan contact op met Bregt van der Pool via aanbestedingen@yellowway.nl of 06 284 593 55

, , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu

Checklist aanvragen

Oplevering

Wij controleren of na realisatie aan alle gestelde eisen is voldaan. Is dit het geval, dan volgt de definitieve oplevering. De controle op de ingediende facturen is ook onze zorg, compleet met een betaaladvies. Servicecontracten nemen we optioneel voor u in beheer, zodat u er gedurende de looptijd van verzekerd bent dat de leverancier zijn afspraken nakomt.

Realisatie

Yellow Way bewaakt dit hele proces tot en met oplevering. U neemt steeds alle beslissingen maar gaat gewoon door met uw werk, terwijl ondertussen de uitvoering start. In deze fase houdt Yellow Way de touwtjes strak in handen. De werkzaamheden en de leveringen van materialen van en door verschillende partijen, stemmen wij op elkaar af. Het werk wordt gecontroleerd en waar nodig is begeleid. Regelmatig rapporteren wij over de voortgang en waar nodig overleggen wij met u. Wij zijn erbij!

Selectie partijen

Op basis van marktkennis en ervaring adviseert en ondersteunt Yellow Way u bij de selectie van specialisten en leveranciers. De offertes -op basis van PvE en definitief ontwerp- worden inhoudelijk en op prijs beoordeeld en met elkaar vergeleken. U krijgt vervolgens een offerteadvies. In de praktijk betekent dit het volgende; u bent zeker van dat het hele project van schilder tot aannemer, in vertrouwde handen is. Door onze expertise zijn wij in staat om bij leveranciers de optimale condities en prijzen te bedingen.

Ontwerp en planning

Wij zorgen voor een vlekkenplan, een schetsontwerp dat voldoet aan uw programma van eisen en dat aansluit op de ontwikkeling van uw situatie. In dit ontwerp wordt weergegeven hoe de afdelingen en algemene ruimten van uw organisatie het best verdeeld kunnen worden over de beschikbare oppervlakte. Daarna maakt de projectarchitect achtereenvolgens een voorlopig ontwerp, definitief ontwerp, werktekeningen en detailleringen. In deze fase maken wij ook een globale tijdsplanning voor het project en bewaken deze.

Programma van Eisen

Het is essentieel om de vraag naar nieuwe huisvesting eenduidig vast te leggen. De uitgangspunten, kwaliteitseisen, prestaties, ambities en wensen dienen vooraf duidelijk te zijn. Wij begeleiden u daarbij. Voldoet een pand aan uw huisvestingseisen? Past het bij uw organisatie? Is het flexibel genoeg om te krimpen of te groeien? Een paar vragen waaraan gedacht kan worden wanneer u opzoek bent naar geschikte huisvesting. Een gebouwbeoordeling biedt inzicht in deze vragen. Het opzetten van een projectplan en het maken van een vlekkenplan sluit aan op de gebouwbeoordeling.

Scan uw situatie

Om een goed beeld van uw situatie te krijgen, is een scan essentieel. Deze scan voeren wij gratis en vrijblijvend voor u uit. We komen bij u op locatie kijken, gaan het gesprek met u aan en nemen tekeningen en plattegronden van de oude en gewenste situatie door. In dit stadium verzamelen we veel informatie die we aan de hand van een checklist aan u terugkoppelen. Dit is de eerste stap naar volledige ontzorging!