Inkoop in het onderwijs

Binnen het onderwijs moet steeds meer gedaan worden met minder middelen en mensen.

Daarom is het voor elke school (ongeacht of het bijvoorbeeld PO, VO of MBO betreft) van belang om zijn inkoopprocessen te professionaliseren. Dit heeft zowel betrekking op kwaliteit als de omgang met de uitgave van beschikbare middelen.

Vanuit dit oogpunt is er in 2012 een initiatief opgericht door vijf besturenorganisaties en Yellow Way, namelijk Schoolinkoop. Naar aanleiding van dit initiatief is een collectieve aanbesteding opgezet en doorlopen voor de inkoop van kantoorartikelen.

Ik hoor u al denken: “Kantoorartikelen? Wat moet ik daar nou mee in het onderwijs?”

Toch zijn kantoorartikelen ook van belang binnen het onderwijs, denk maar aan de kilo’s printpapier die scholen jaarlijks verbruiken. Maar denk ook aan de pen en schaar die nog steeds gebruikt worden.

Terugkomend op de aanbesteding: Uit deze aanbesteding is Lyreco als winnende leverancier gekomen. Sinds begin 2013 kunnen scholen die lid zijn van Schoolinkoop, hun kantoorartikelen (en ondertussen veel andere producten) bestellen bij Lyreco.

Lyreco biedt producten van goede kwaliteit aan tegen een marktconform tarief of zelfs daaronder. Dàt is interessant voor u als (potentiële) afnemer.

Als u vandaag voor 18.00uur bestelt heeft u uw bestelling de volgende dag al in huis. Hoe fijn is dat! Er worden geen verzendkosten gerekend en er is geen minimumbedrag waarvoor u moet bestellen.

Is dit alleen interessant voor de grote scholen? Nee, absoluut niet! Alle scholen hebben hier profijt van. Ook de school met 50 leerlingen profiteert van dit contract.

Om deze redenen wil ik Nederlandse scholen aansporen om eens te kijken naar www.schoolinkoop.nl en zich daar aan te melden!