Inkoop opleiding voor de Provincie Zeeland

Yellow Way traint medewerkers van de afdeling inkoop van de Provincie Zeeland met een maatwerk cursus ‘Inkoop voor niet-inkopers’.

De opleiding

Yellow Way heeft onlangs een cursus ‘Inkoop voor niet-inkopers’ verzorgd voor de nieuwe inkoopmedewerkers van de Provincie Zeeland. Het doel van de opleiding is om medewerkers die starten in een inkoopfunctie bekend te maken met verschillende aspecten van het inkoopproces binnen de provinciale overheid. Aan bod kwamen onder andere het specificeren van de inkoopbehoefte, offertebeoordeling, contractbeheer, leveranciersmanagement, juridische aandachtspunten, inkoopvoorwaarden en Europees Aanbesteden. In overleg met de provincie is inhoud van de opleiding aangepast aan haar specifieke wensen.

De deelnemers waren zeer tevreden. Ze waardeerden de opleiding met een 9 en gaven aan Yellow Way zeer vakbekwaam te vinden.

De Provincie Zeeland

De Provincie Zeeland is één van de grootste overheidswerkgevers in Zuidwest-Nederland. Er werken ongeveer 750 medewerkers in zo’n 120 functies. De Provincie heeft op verschillende terreinen een belangrijke taak voor de inwoners van Zeeland. Het beleid van de Provincie komt dan ook vaak dichterbij dan gedacht wordt. Inkoop speelt een steeds belangrijkere rol voor overheidsorganen. De inkomsten van de Provincie Zeeland bestaan uit uitkeringen van het Rijk, eigen inkomsten en geld voor specifieke projecten die passen binnen de doelstellingen van de Provincie. Het provinciaal bestuur moet bezuinigen en iedere euro kan maar één keer uitgegeven worden.