Inrichting inkooporganisatie

Wilt u binnen uw organisatie een inkoopafdeling inrichten of deze verder professionaliseren? Yellow Way kan u op alle fronten adviseren en ondersteunen. Uw mensen zijn de belangrijkste schakel om tot een gedragen model te komen in dit verandertraject.

Yellow Way kan uw medewerkers enthousiasmeren, opleiden en coachen om hiermee draagvlak te creëren en ze te voorzien van de juiste inkoopkennis. Zo weet u zeker dat inkoop geborgd wordt binnen de organisatie en uw inkoopfunctie optimaal functioneert en op niveau blijft.

Voordat u kunt beginnen met professionaliseren is het belangrijk om alle inkoopinformatie in kaart te brengen. Yellow Way kan voor uw organisatie een inkoopscan uitvoeren. Middels een kwantitatieve en kwalitatieve analyse wordt het besparingspotentieel en ambitieniveau betreffende inkoop in kaart gebracht. Op basis van deze informatie wordt een inkoopactieplan opgesteld waarin de aandachtspunten en prioriteiten in kaart gebracht worden, waarna een plan van aanpak en uitgebreide planning voor het verdere inrichtings- en/of professionaliseringstraject worden opgesteld.

Samen met u zullen we het inkoopbeleid, de inkoopvoorwaarden, inkoopsjablonen en standaard contracten vorm geven. Ook zullen de inkoopprocessen en procedures waar nodig worden aangepast om uw inkooporganisatie zo efficiënt mogelijk in te richten.

Producten en diensten die wij u in dit proces kunnen leveren zijn o.a.:

  • Opstellen inkoopjaarplan;
  • Opstellen inkoopdraaiboek;
  • Ontwerpen standaardsjablonen;
  • Opstellen functieprofielen;
  • Opstellen en inkopen inkooppakketten;
  • Modelleren van inkoopprocessen;
  • Maandelijkse managementrapportage.

Deel dit opShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook